stránky

21. 11. 2016

Zo zákulisia príbehov #8: Reklama a váš príbeh


Prepokladám, že Lyn s Moon a ich projekt Zo zákulisia príbehov už všetci poznáte. Dnes Vám prinášam ďalšiu, v poradí ôsmu časť: Reklama a váš príbeh.

1. Ako by si jednou vetou opísal vlastný príbeh? 

Ktorý? :D
Po tom, ako mi napadol námet mojej najnovšej poviedky, sa nevenujem ničomu inému. Je to príbeh o mladej dáme (slovné spojenie mladá dáma volím kvôli steampunkovému viktoriánskemu prostrediu, nikto nevie presne určiť, koľko má Cressida rokov), ktorá podstatnú väčšinu svojho života venuje vzdelávaniu, mágii, etikete či histórii, no keď sa zotmie, je nútená zakrádať sa temnými chodbami, so sekerou v rukách, vykonávajúc špinavú prácu, aby moc a majetok jej krutého a tyranského otca neprestajne rástli. [zložené súvetie je tiež veta, všakže...]

Niežeby som popri Vitaj v Pekle, Cressida, zabudla na Asdryine cesty tmou. Celý projekt Zo zákulisia príbehov som venovala Asdryi, jej príbeh musí byť naozaj komplexný, kým Cressida je v podstate jednohubka, poviedka, o ktorej som sa len chcela zmieniť. Žiaden hlavný projekt, ani nič podobné.

Ako by som teda jednou vetou opísala Asdryine cesty tmou? Ide o príbeh dievčaťa, ktoré sa jedného dňa zobudí na inom mieste, v inom čase a inom tele, príbeh dievčaťa, ktoré sa znovu narodilo, aby vyhrávalo boje nad hrôzami upadajúceho sveta a zároveň podľahlo nepriateľom, ktorých vidí a počuje iba ona.

2. Píšeš si anotácie? Pokiaľ áno, zdá sa ti to jednoduché alebo práve naopak?

Áno, anotácie píšem ešte predtým, ako sa vôbec vrhnem do písania samotného príbehu. Je to jediná vec, ktorú okrem neho napíšem do počítača/na papier, a píšu sa mi veľmi ťažko. V podstate sú mojím prvým reálnym kontaktom s príbehom a častokrát zistím, že myšlienky, ktoré napíšem neznejú tak dobre, ako zneli v mojej hlave. Tak sa zaseknem a radšej sa opäť dám do plánovania. Také tie normálnejšie anotácie sa mi nikdy nepodaria skôr ako na štvrtý pokus.


3. Ako ti to ide s návrhmi obálok, máp či iných ilustrácií k príbehu?

Obálky robím sama a hoci nemôžem povedať, že by som na ne bola hrdá, dajú sa zniesť, čo o mapách povedať nemôžem. Prach a bieda. :D


4. Propaguješ svoj príbeh prostredníctvom sociálnych médií?

Nie. Som rezolútne proti propagácii cez sociálne média a nielen pokiaľ ide o príbehy. Človek by mal robiť takéto veci pre zábavu a nie kvôli tomu, aby sa zviditeľnil. A okrem toho, žiaden z mojich príbehov nie je v stave, aby som ho vôbec mohla propagovať. Ak by sa niekedy niektorý dostal do štádia, kedy by som považovala oboznámiť s ním akúkoľvek verejnosť za dobrý nápad, propagovanie cez sociálne siete by bolo to posledné, čo by som urobila.
Iste, písala som na Wattpad, no to bolo kvôli túžbe po spätnej väzbe od niekoho nestranného a dúfaniu, že sa mi dostane patričných skúseností a niekoľkých vhodných rád vďaka príbehom, ku ktorým som si ani nedokázala nájsť cestu.

5. Ako príbeh propaguješ? (ukážky, citáty, články o pokrokoch, videá, v ktorých čítaš úryvky, atď)

Ako som už spomínala, nepropagujem, žiaden. Možno by sa tento projekt dal považovať za propagáciu, hoci ja ho tak rozhodne neberiem a vypĺňam ho kvôli tomu, aby som občas zaznamenala aj nejaký ten progres.

6. Máš čitateľov a betareaderov? Ako sa ti s nimi spolupracuje?

Žiaden z mojich serióznych príbehov nemá čitateľov, ani betareaderov. Moje postranné projekty na Wattpade si pár milých ľudí (aj tých ostatných :D) stihlo prečítať, aj keď teraz by ich hľadali márne.


7. Mal by si odvahu poslať rukopis do vydavateľstva?

Za predpokladu, že by som sa s ním dostatočne natrápila, viac ako tri razy zeditovala a myslela by som si, že by dosiahol svoj plný potenciál, pravdepodobne by som ho do vydavateľstva poslala. Nepredpokladám, že by som uspela, ale to neznamená, že to nemôžem skúsiť, nie?

8. Máš vlastný web/blog zameraný len na tvoje príbehy?

Nie. Keby sa mi niekedy podarilo vydať knihu, určite by som vytvorila oficiálny web, cez ktorý by som informovala čitateľov o nadchádzajúcich udalostiach z môjho sveta a môjho pera. Teraz na to nevidím dôvod.


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára